PcP presenterar ny brandidentitet

Pressmeddelande: 23 september 2020

IMG 5774

PcP presenterar ny varumärkesidentitet och webbplats för att stödja sina ambitioner att växa internationellt

FÖR PUBLICERING

23 september 2020

PcP – en av de ledande leverantörerna av gallerdurk, steg och paneler för olika branscher tillkännagav i dag lanseringen av sin nya varumärkesidentitet, logotyp och webbplats. Dessa förändringar kommer i ett skede där PcP:s säkerhetslösningar och produkter är mycket efterfrågade över hela Europa.

– Vår nya varumärkesidentitet under taglinen ’Engineering Safety’ hyllar det som vi alltid har gjort och som vi kommer att fortsätta vara engagerade i. Att göra det möjligt för våra kunder oavsett bransch att på ett säkert sätt bedriva sin verksamhet, med stöd från och omgiven av innovativa PcP-lösningar, säger John Nielsen, koncernchef och PcP:s ägare.

Genom en helt ny, användarvänlig webbplats slår PcP samman sina tidigare landsspecifika webbplatser under visionen ’ett varumärke, en webbplats’. Detta löfte säkerställer att befintliga och nya partners uppfyller samma identitet och kundlöfte, oavsett marknad. ”Vår nya varumärkesidentitet är utformad för att betona vårt fokus på säkerhet och hyllar den innovativa anda som har kännetecknat vårt företag sedan starten 1927. Den nya varumärkesidentiteten stöder våra ambitioner att ytterligare öka användningen av våra säkerhetslösningar över hela Europa”.

Parallellt med nylanseringen har företagets välkända produkter också omprofilerats och grupperats i tre distinkta produktlinjer. En av dessa är den nyligen lanserade produktlinjen CUBE® - nästa generations gallerdurkar, paneler och steg, med en tydlig estetik, utmärkt styrke/viktförhållande, oöverträffat halkmotstånd och mycket mer.

Den nya varumärkesidentiteten hyllar alla nivåer i organisationen – från design och produktion till försäljning och marknadsföring, inte bara genom bilder på lösningar utan av människorna bakom dem. ”Hög affärsetik, innovation och mångfald är värderingar och karaktärsdrag djupt inne i vårt DNA. Det är principer som vi inte bara har att tacka vårt arv för, utan även människorna i vår internationella organisation, som ger oss möjlighet att utveckla banbrytande lösningar av hög kvalitet”.

Istället för en total omgörning hyllar den nya logotypen den ursprungliga PcP-logotypen och visar företaget vägen in i det nya decenniet och bortom, med en modern, fräsch och enkel stil. Designad för att kännas igen som en symbol för förtroende väcker den revitaliserade logotypen och vår centrala tagline känslor av professionalitet, säkerhet och innovation. ”Vår nya identitet speglar samma synsätt som vi tillämpar när vi gör affärer med våra partners, som är att ta säkerheten till nästa nivå”.

Om PcP

PcP – ett dotterbolag till PcP Corporation A/S (tidigare känt som PF Group A/S) är en ledande internationell leverantör av högkvalitativa säkerhetslösningar baserade på gallerdurk, plankor, paneler och steg som har designats och tillverkats i Danmark. Företaget, som grundades av Peder Christian Pedersen 1927, leds i dag av VD John Nielsen.

PcP tillverkar lösningar för alla projekt, tillämpningar och branscher där säkerhet är av yttersta vikt. PcP:s produktlinjer inkluderar CUBE®, OPTIMO® och MESH™ gallerdurkar, steg och paneler i olika utföranden, material och ytbehandlingar.

John Nielsen är koncernens chef och ägare. Den största aktieägaren i PcP Corporation A/S är Maj Invest, ett av Danmarks ledande kapitalförvaltningsbolag.

För mer information, gå in på pcp-corp.com eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

Mediakontakt:
Heidi Marie Westerby